Glad liten tjej plus mamma

vi har fått spontandejta moster Johanna idag.
 
Idag har hon varit i sitt rätta esse. ;)
 
På förmiddagen kollar jag på Henke när han är påväg ut på löptur.
- Å vilken hurtbulle.
Lykke kollar också på Henke och säger "typ" samma sak som mig.
- Åååå vilken köttbulle.
Jag skrattar och Henke skrattar och Lykke kollar roat på oss.
Senare ska vi åka och hämta upp moster Johanna och Lykke ropar i trappan -Hej då köttbullen!
Jag skrattar och hon kollar konstigt på mig typ som det är ju du som börjat kalla han köttbullen.
 
Efter att vi sett Snövit ikväll pratade vi om att man inte får släppa in såna man inte känner då det kan vara elakingar fast att dom ser snälla ut. Det blev en lång utdragen diskussion och Lykke försökte sen att räkna upp vilka man inte får släppa in, prata med eller följa med, inte främlingar, häxor, troll, elakingar, människör med godis eller glass och inte styvmor!
 
 
Imorgon blir det Lindberga gård och ridning, sen en tur till gammelmomma Gittan med födelsedagspaket. Jag hoppas på att hinna med lite fotografering i fina hösten och då bör det med fördel inte regna vilket skulle i princip förstöra hela min dag imorgon. En löptur ska jag hinna med också är det tänkt.
 
 

Kommentera här: