Påskafton 2011

Nu sitter jag i Ljunga, vi har sovit över här. Det är bara jag och Lykke vakna resten snarkar fortfarande vilket också helst skulle vilja göra. Natten gick ok för Lykke för att vara borta, läggningarna är inte lika enkla som när vi är hemma men hon somnade strax efter halv åtta så det får vara godkänt.

Igår var det tänkt att Lykke skulle vara påskkärring men icke sa lillchefen som endast gick med på rouget, det andra tramset ville hon då inte ha. Hon slapp! ;-)
Här i Ljunga bjöds det på god mat, sill och räktallrik och efter det grillat och efter det ananaspaj som vi hade med oss. Dom andra badade tunna och bastade också men jag var alldeles för trött så jag orkade inte.
Vilket väder det har varit förresten helt underbart, såna här dagar önskar man att man bodde i hus för vad mycket enklare och skönare det är. Lykke som helst vill vara ute hela tiden njuter av att kunna strosa ute när vi kan sitta på altanen och kika, hon fick ju en sandlåda här igår också så då var lyckan gjord. Nu till till sommaren misstänker jag att Lykke kommer att vilja plaska i tunnan hela tiden för så fort hon såg att vi var där och kände på vattnet skrek hon rakt ut och skulle i och bada.

  



  



   



  




Bilderna från påskäggsöppning och myspys har jag på datorn hemma så det får jag visa ikväll eller imorgon. :-)





Kommentera här: