Trött tisdag

Nu har det gått ett par dagar sedan jag uppdaterade, det blir oftast så om man missar en dag så blir det fler och fler dagar som går utan att man skriver något.

Dagis går fortfarande otroligt bra och varje gång vi pratar om dagis skiner Lykke som en sol. Det är så roligt å hämta henne från dagis hihi då jag kommer blir hon till sig och ropar mamma och springer och skrattar och kanske tar ett danssteg eller två hihi. Vissa dagar vill hon inte gå hem då jag frågar om vi ska gå säger hon INTE och är sedan beredd att vinka till mig igen, då gör det lite ont i mammahjärtat men det får det göra för det är så underbart skönt å veta att hon är trygg och glad på dagarna. Hon tom drömde om dagis ihelgen haha pratade i sömnen och nämnde en av fröknarna.

I fredags fick jag dock hämta fröken lite tidigare då hon var febrig, hon är pigg nu men fortfarande lite snorig så hon har ändå varit på dagis. Henke blev också febrig ihelgen så det har varit en väldigt lugn helg, för lugn för Lykke som klättrade på väggarna och var less ganska snart.

Jag var iväg och träffade Millan och Anna och fikade i lördags och med mig hem fick jag en klänning till Lykke till Melvins dop. Klänning var så ursöt meeen när jag kommer hem och Lykke ska testa den blir hon crazy och skriker rakt ut och drar i rosetten på klänningen, med andra ord hon avskyr den och jag älskar den. ;-) Jag vet faktiskt inte vad som är fel för den är inte för liten, vi testade den dagen efter också och reagerade likadant då.
Här nedan ser ni den, visst är den fin?



Idag efter dagis hämtade Anna oss och vi åkte hem till Millan och Melvin där det bakades för fulla muggar till dopet, jag var självklart där och provsmakade allt. ;-)

Nu närmar det sig tjejmilen, på fredag bär det iväg på en tjejhelg i Stockholm! Jag längtar speciellt mycket efter att få sova två hela nätter och inte behöva kliva upp 5 eller 6 på morgonen. Jag sa precis till henke vad man förändras och omprioriterar saker, för några år sedan skulle jag mest sett fram emot shoppingen i Stockholm och nu ser jag fram emot att åka dit och SOVA. ;-) Jag kommer självklart att längta efter mitt lilla hjärta super duper mycket men ibland behöver man egentid och det ska bli roligt att vara jag, Jessica.

Nu ska jag gå och lägga mig, måste ju hinna spela lite wordfeud innan jag somnar.



Kommentarer:

1 Mariana:

Jaa, visst e de konstigt att man faktiskt tänker annorlunda..? Jag ser också fram emot 2 nätter på HOTELL!!! Helt Fantastiskt och sköönt!! Kunna kliva upp på morgonen o bara sätta sig vid ett bord o mumsa frukost.. Mumsigt värre!! :-)

Å imorn drar jag på kryssningen, tro ja fått me allt nu. Men rackarns vad osäker jag blir av vad man ska ha me o inte.. Aja.. Vilket som, vi kommer få en Underbar helg i Huvudstaden!!

Å ni ska ju vara sååå himla duktiga o springa också!! Duktiga ni!! Kraaaam <3

Kommentera här: